Stemmingen

Debat in de Tweede Kamer op 22 december 2011

1. Voorzitter

Voordat wij gaan stemmen, geef ik eerst het woord van mevrouw Schouten, die nog een wijziging op de stemmingslijst heeft.

22 december 2011 omstreeks 14:33 via Stemmingen - Link - Delen

2. Carola Schouten (ChristenUnie)

Voorzitter. Ik heb een opmerking over agendapunt 61. Ik wil mijn motie op stuk nr. 44 over de OESO-richtlijn aanhouden.

3. Voorzitter

Op verzoek van mevrouw Schouten stel ik voor, haar motie (33000-XIII, nr. 44) aan te houden.

4. Voorzitter

Dan hoeven wij over agendapunt 61 verder niet te stemmen.Het woord is aan mevrouw Jacobi.

5. Lutz Jacobi (PvdA)

Voorzitter. Ik heb een opmerking over agendapunt 58. Ik wil mijn motie op stuk nr. 82 aanhouden. Ik heb dit al gemeld tijdens het debat, maar het is niet verwerkt in de stemmingslijst.

22 december 2011 omstreeks 14:34 via Stemmingen - Link - Delen

6. Voorzitter

Op verzoek van mevrouw Jacobi stel ik voor, haar motie (32372, nr. 82) aan te houden.

7. Voorzitter

Ik constateer dat er geen andere wijzigingen zijn. Dan beginnen wij nu bij agendapunt 1. Mevrouw Klijnsma verzoekt om eerst te stemmen over haar motie op stuk nr. 11 alvorens te stemmen over de wetsvoorstellen en de overige moties.

8. Voorzitter

In stemming komt de motie-Klijnsma c.s. (32575/33045, nr. 11). Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van de SP, de PvdD, de PvdA, GroenLinks en de ChristenUnie voor deze motie hebben gestemd en de aanwezige leden van de overige fracties ertegen, zodat zij is verworpen.
    Voor: ChristenUnie, GroenLinks, PvdA, PvdD, SP (36%)
    Tegen: CDA, D66, PVV, SGP, VVD (64%)
    Uitslag: Verworpen

9. Voorzitter

Stemmingen Wijziging Wtcg Stemmingen Wijziging Wtcg Aan de orde zijn de stemmingen in verband met het wetsvoorstel Wijziging van de Wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten in verband met de verbetering van de selectiecriteria voor de aanspraak op een tegemoetkoming (32575). (Zie vergadering van 15 december 2011.) In stemming komt het wetsvoorstel. Ik constateer dat dit wetsvoorstel met algemene stemmen is aangenomen.
    Voor: CDA, ChristenUnie, D66, GroenLinks, PvdA, PvdD, PVV, SGP, SP, VVD (100%)
    Tegen: - (0%)
    Uitslag: Aangenomen

22 december 2011 omstreeks 14:35 via Stemmingen - Link - Delen

10. Voorzitter

In stemming komt het wetsvoorstel. Ik constateer dat dit wetsvoorstel met algemene stemmen is aangenomen.
    Voor: CDA, ChristenUnie, D66, GroenLinks, PvdA, PvdD, PVV, SGP, SP, VVD (100%)
    Tegen: - (0%)

22 december 2011 omstreeks 14:36 via Stemmingen - Link - Delen

11. Voorzitter

Stemmingen Wijziging Wtcg (33045) Stemmingen Wijziging Wtcg (33045) Aan de orde zijn de stemmingen in verband met het wetsvoorstel Wijziging van de Wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten teneinde het recht op een tegemoetkoming afhankelijk te maken van de draagkracht (33045). (Zie vergadering van 15 december 2011.) Ik geef gelegenheid tot het afleggen van een stemverklaring vooraf. Mevrouw Leijten (SP): Voorzitter. Tijdens de wetsbehandeling hebben wij duidelijk gemaakt dat onze fractie tegen het wetsvoorstel zal stemmen omdat een en ander niet inkomensafhankelijk wordt gemaakt, maar er in plaats daarvan een deksel op komt. Wij vinden de inkomensgrens voor die deksel te laag.Het amendement van de heer Van der Staaij en mevrouw Dijkstra is later binnengekomen. Ondanks het feit dat het heel sympathiek oogt, zullen wij niet voor stemmen, omdat de dekking gevonden wordt in het nog verder verlagen van de inkomensgrens. Wij vinden dat kiezen uit twee kwaden, vandaar dat wij niet stemmen voor het amendement. In stemming komt het amendement-Wiegman-van Meppelen Scheppink/Klijnsma (stuk nr. 7). Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van de SP, de PvdD, de PvdA, GroenLinks en de ChristenUnie voor dit amendement hebben gestemd en de aanwezige leden van de overige fracties ertegen, zodat het is verworpen. In stemming komt het amendement-Van der Staaij/Dijkstra (stuk nr. 8).

22 december 2011 omstreeks 14:36 via Stemmingen - Link - Delen

12. Voorzitter

Ik geef gelegenheid tot het afleggen van een stemverklaring vooraf.

22 december 2011 omstreeks 14:40 via Stemmingen - Link - Delen

13. Renske Leijten (SP)

Voorzitter. Tijdens de wetsbehandeling hebben wij duidelijk gemaakt dat onze fractie tegen het wetsvoorstel zal stemmen omdat een en ander niet inkomensafhankelijk wordt gemaakt, maar er in plaats daarvan een deksel op komt. Wij vinden de inkomensgrens voor die deksel te laag.Het amendement van de heer Van der Staaij en mevrouw Dijkstra is later binnengekomen. Ondanks het feit dat het heel sympathiek oogt, zullen wij niet voor stemmen, omdat de dekking gevonden wordt in het nog verder verlagen van de inkomensgrens. Wij vinden dat kiezen uit twee kwaden, vandaar dat wij niet stemmen voor het amendement.

22 december 2011 omstreeks 14:40 via Stemmingen - Link - Delen

14. Voorzitter

In stemming komt het amendement-Wiegman-van Meppelen Scheppink/Klijnsma (stuk nr. 7). Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van de SP, de PvdD, de PvdA, GroenLinks en de ChristenUnie voor dit amendement hebben gestemd en de aanwezige leden van de overige fracties ertegen, zodat het is verworpen.

22 december 2011 omstreeks 14:41 via Stemmingen - Link - Delen

15. Voorzitter

In stemming komt het amendement-Van der Staaij/Dijkstra (stuk nr. 8). Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van D66, de VVD, de SGP, het CDA en de PVV voor dit amendement hebben gestemd en de aanwezige leden van de overige fracties ertegen, zodat het is aangenomen.
    Voor: CDA, D66, PVV, SGP, VVD (64%)
    Tegen: ChristenUnie, GroenLinks, PvdA, PvdD, SP (36%)

22 december 2011 omstreeks 14:42 via Stemmingen - Link - Delen

16. Voorzitter

In stemming komt het wetsvoorstel, zoals op onderdelen gewijzigd door de aanneming van het amendement-Van der Staaij/Dijkstra (stuk nr. 8). Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van D66, de VVD, de SGP, het CDA en de PVV voor dit wetvoorstel hebben gestemd en de aanwezige leden van de overige fracties ertegen, zodat het is aangenomen.
    Voor: CDA, D66, PVV, SGP, VVD (64%)
    Tegen: ChristenUnie, GroenLinks, PvdA, PvdD, SP (36%)

22 december 2011 omstreeks 14:42 via Stemmingen - Link - Delen

17. Voorzitter

Stemmingen moties WTCG

Stemmingen moties WTCG

Aan de orde zijn de stemmingen over moties, ingediend bij de behandeling van de wetten tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten (32575, 33045),te weten:

- de motie-Wiegman-van Meppelen Scheppink over het investeren van niet-uitgekeerde bedragen (32575, 33045, nr. 7);- de motie-Wiegman-van Meppelen Scheppink c.s. over mensen met een auditieve beperking (32575, 33045, nr. 8);- de motie-Klijnsma c.s. over overleg over beleidsvoornemens (32575, 33045, nr. 9);- de motie-Klijnsma/Voortman over coulanceregeling (32575, 33045, nr. 10).

(Zie vergadering van 15 december 2011.)

- de motie-Wiegman-van Meppelen Scheppink over het investeren van niet-uitgekeerde bedragen (32575, 33045, nr. 7);- de motie-Wiegman-van Meppelen Scheppink c.s. over mensen met een auditieve beperking (32575, 33045, nr. 8);- de motie-Klijnsma c.s. over overleg over beleidsvoornemens (32575, 33045, nr. 9);- de motie-Klijnsma/Voortman over coulanceregeling (32575, 33045, nr. 10).

(Zie vergadering van 15 december 2011.)

Aangezien de motie-Klijnsma c.s. (32575, nr. 9) is ingetrokken, maakt zij geen onderwerp van behandeling meer uit.

In stemming komt de motie-Wiegman-van Meppelen Scheppink (32575, 33045, nr. 7).

Voor: - (0 %)

Tegen: CDA, ChristenUnie, D66, GroenLinks, PvdA, PvdD, PVV, SGP, SP, VVD (100%)

22 december 2011 omstreeks 14:43 via Stemmingen - Link - Delen

18. Voorzitter

Aangezien de motie-Klijnsma c.s. (32575, nr. 9) is ingetrokken, maakt zij geen onderwerp van behandeling meer uit.

22 december 2011 omstreeks 14:47 via Stemmingen - Link - Delen

19. Voorzitter

In stemming komt de motie-Wiegman-van Meppelen Scheppink (32575, 33045, nr. 7). Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van de SP, de PvdD, de PvdA, GroenLinks en de ChristenUnie voor deze motie hebben gestemd en de aanwezige leden van de overige fracties ertegen, zodat zij is verworpen.

20. Voorzitter

In stemming komt de motie-Wiegman-van Meppelen Scheppink c.s. (32575, 33045, nr. 8). Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van de SP, de PvdD, de PvdA, GroenLinks, D66, de SGP, de ChristenUnie en het CDA voor deze motie hebben gestemd en de aanwezige leden van de overige fracties ertegen, zodat zij is aangenomen.
    Voor: CDA, ChristenUnie, D66, GroenLinks, PvdA, PvdD, SGP, SP (62%)
    Tegen: PVV, VVD (38%)

Over dit debat

Bericht van de makers

“Zou er een manier zijn om onze webwinkel nog vernieuwender te maken?”

Wolq helpt om software en het web gebruiks-vriendelijker te maken. Bijvoorbeeld om uw klanten een nog betere winkelervaring te bieden. Ook bedenken wij innovatieve oplossingen, zoals Publitiek, voor complexe vraagstukken.

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?