Debat in de Tweede Kamer op 3 juli 2012
Debatitem
Er is vanmiddag een algemeen overleg over asielbeleid en terugkeer. Mijn voorstel is om alvast een VAO in te plannen zodat deze motie opnieuw kan worden ingediend en er dan hoofdelijk over kan worden gestemd.
Debatitem
Nee, voorzitter. Ik doe echt een beroep op uw souplesse. Vorige week hadden wij een vergelijkbare situatie, bij een stemming over een motie van de ChristenUnie. Die is toen op verzoek opnieuw in stemming gebracht. Er is duidelijk sprake van een omissie van de zijde van de Griffie. Daar hebben wij begrip voor.
Debatitem
Die conclusie zou ik niet te snel trekken.
Debatitem
Ik wil u om soepelheid vragen, door, net als vorige week, de motie opnieuw in stemming te brengen en dan hoofdelijk.
Debatitem
Het kan aan twee kanten liggen. Ik ga hier niet vaststellen waar sprake is van een omissie. Dat heb ik net ook niet gedaan in reactie op de heer Dibi. Als de hele Kamer ermee akkoord is om hoofdelijk te gaan stemmen over deze motie, gaan wij hoofdelijk stemmen.
Debatitem
Er is gestemd. Ik maak hier bezwaar tegen.
Debatitem
Dan kan het niet. Als de hele Kamer akkoord is, kan het. Als niet de hele Kamer akkoord is, kan het niet.
Debatitem
Voorzitter. U hebt de stemming niet vastgesteld. Er is wel gestemd, maar u hebt niet gezegd: "de motie is verworpen". Daarom vraag ik u, mede omdat ik het al twee keer heb doorgegeven, om toch de motie opnieuw, hoofdelijk, in stemming te brengen.
Debatitem
Er wordt tegen mij gezegd dat ik dat wel heb gezegd.
Debatitem
Ik zou dit niet zo maar zeggen. Als het wel was gezegd, zou ik doen wat mevrouw Dijksma voorstelt. U hebt niet vastgesteld dat de motie is verworpen.
Debatitem
Ik schors de vergadering één minuut.
Debatitem
Mag ik heel even voorzitter?
Debatitem
Ik heb geschorst, mijnheer Brinkman.
Debatitem
Ik heb geconstateerd dat bij de stemming de fractie van GroenLinks de handen gewoon omhoog stak. Als het een hoofdelijke stemming geweest, had de fractie van GroenLinks moeten reclameren voor de stemming en niet pas nu de motie verworpen is. Ik vind dat niet terecht.
Debatitem
U spreekt tijdens de schorsing, mijnheer Brinkman.
Debatitem
Een Reglement van Orde is er voor als dat nodig is. En dan moet je het precies toepassen. Dat doen we nu. We gaan dus door met de stemmingen.
Debatitem
Ik stel voor, conform het voorstel van de vaste commissie te besluiten en de heer mr. F.J.W.M. van Dooren en mevrouw mr. A. Stehouwer te herbenoemen tot substituut-ombudsman en de heer M.L.M. Dullaert te herbenoemen tot substituut-ombudsman, tevens Kinderombudsman.
Daartoe wordt besloten.
De heer Bosma (PVV):
De stemmingen zijn al geweest, maar wij willen toch worden geacht ertegen gestemd te hebben.
De voorzitter:
Daar zullen we aantekening van maken.
Debatitem
Ik stel voor, conform het voorstel van de vaste commissie te besluiten en de heer mr. F.J.W.M. van Dooren en mevrouw mr. A. Stehouwer te herbenoemen tot substituut-ombudsman en de heer M.L.M. Dullaert te herbenoemen tot substituut-ombudsman, tevens Kinderombudsman.
Debatitem
De stemmingen zijn al geweest, maar wij willen toch worden geacht ertegen gestemd te hebben.
Debatitem
Daar zullen we aantekening van maken.
Titel: Stemmingen
Omschrijving: Stemmingen.
Vergadering: 3 juli 2012
Voorzitter: Gerdi Verbeet
Disclaimer: Uit deze ongecorrigeerde tekst mag niet worden geciteerd. Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Sprekers in dit debat:
“Zou er een manier zijn om onze webwinkel nog vernieuwender te maken?”
Wolq helpt om software en het web gebruiks-vriendelijker te maken. Bijvoorbeeld om uw klanten een nog betere winkelervaring te bieden. Ook bedenken wij innovatieve oplossingen, zoals Publitiek, voor complexe vraagstukken.
Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?
“Onze medewerkers moeten eerst op training voordat ze ons intranet begrijpen. Dat moet toch beter kunnen!”
Wolq helpt om software en het web gebruiks-vriendelijker te maken. Zo bespaart u veel geld op trainingen. Ook bedenken wij innovatieve oplossingen, zoals Publitiek, voor complexe vraagstukken.
Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?