Regeling van werkzaamheden

Debat in de Tweede Kamer op 22 juni 2010

1. Kees van der Staaij (SGP)

Voorzitter. Ik wil een spoeddebat aanvragen met de ministers van Justitie en van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties over de bestrijding van antisemitisme. Dit doe ik naar aanleiding van recente berichten over groeiend antisemitisme, onder andere in een uitzending van de Joodse Omroep waarin rabbijn Van de Kamp en anderen de noodklok luidden.

22 juni 2010 omstreeks 16:00 via Regeling van werkzaamheden - Link - Delen

2. Sietse Fritsma (PVV)

De PVV-fractie steunt het verzoek. Ik geef in overweging om ook de minister voor WWI bij het debat uit te nodigen, omdat de verschrikkelijke, toenemende Jodenhaat natuurlijk niet los kan worden gezien van integratieproblemen.

22 juni 2010 omstreeks 16:01 via Regeling van werkzaamheden - Link - Delen

3. Jeroen Dijsselbloem (PvdA)

Ook ik steun graag het verzoek. Vandaag zijn hierover Kamervragen gesteld door mijn collega's Marcouch en Recourt. Wij hopen deze vragen, en vooral de antwoorden daarop, hierbij te kunnen betrekken.

4. Ronald van Raak (SP)

Ook ik heb hierover vandaag Kamervragen gesteld. Als er een spoeddebat komt, zou het mooi zijn als die vragen daarvoor beantwoord zijn.

5. Madeleine van Toorenburg (CDA)

Wij steunen het verzoek om een spoeddebat. Er is veel commotie over. Het is belangrijk dat wij erover spreken.

6. Arie Slob (ChristenUnie)

Wij zijn nooit zo van de spoeddebatten, maar deze verdient wel steun.

22 juni 2010 omstreeks 16:02 via Regeling van werkzaamheden - Link - Delen

7. Met zo'n steun is het ook haast geen spoeddebat meer maar een gewoon debat.

8. Dan gaan wij het zo snel mogelijk plannen. Is een spreektijd van drie minuten voldoende?

9. Kees van der Staaij (SGP)

Als vijf minuten niet lukt, zou vier minuten een mooie tussenvorm zijn.

10. Dan proberen wij vier minuten. U leert wel snel, mijnheer Van der Staaij. Dat gaat rap.

Wij zullen het stenogram doorgeleiden naar het kabinet, zodat de vragen beantwoord zijn voordat wij met het debat beginnen.

Hiermee zijn wij gekomen aan het eind van de regeling van werkzaamheden.

De vergadering wordt enkele minuten geschorst.

Bericht van de makers

“Onze medewerkers moeten eerst op training voordat ze ons intranet begrijpen. Dat moet toch beter kunnen!”

Wolq helpt om software en het web gebruiks-vriendelijker te maken. Zo bespaart u veel geld op trainingen. Ook bedenken wij innovatieve oplossingen, zoals Publitiek, voor complexe vraagstukken.

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?