Debat in de Tweede Kamer op 29 juni 2010
Debatitem
De motie-Dijkgraaf (32123-A, nr. 129) is in die zin gewijzigd dat zij thans luidt:
Daartoe wordt besloten.Motie
De Kamer, gehoord de beraadslaging; overwegende dat de RijnlandRoute noodzakelijk is en dat integrale aanleg in n keer de voorkeur verdient; overwegende dat de betrokken gemeenten het uiterste doen om financieel bij te dragen aan de aanleg van de RijnlandRoute; overwegende dat ook de provincie bereid is een flinke bijdrage te leveren aan de aanleg van de RijnlandRoute; constaterende dat in de begroting en cofinancieringsystematiek voor de RijnlandRoute ook de financiering voor een stuk bovenliggend wegennet is opgenomen niet behorende tot de verantwoordelijkheid van de regio; verzoekt de regering, de financiering van de verbreding van de A4 niet te betrekken bij de cofinancieringsystematiek van de RijnlandRoute en daarmee het financieringstekort met ruim 32 mln. te verkleinen, en gaat over tot de orde van de dag. Naar mij blijkt, wordt de indiening van deze gewijzigde motie voldoende ondersteund. Zij krijgt nr. ?? (32123-A, was nr. 129) Ik stel vast dat wij hierover nu kunnen stemmen. Op verzoek van mevrouw Van Gent stel ik voor, haar motie (32123-A, nr. 121) van de agenda af te voeren.
29 juni 2010 omstreeks 15:08 via Stemmingen MIRT - Link - Delen
Debatitem
Ik geef gelegenheid tot het afleggen van een stemverklaring vooraf.
29 juni 2010 omstreeks 15:08 via Stemmingen MIRT - Link - Delen
Debatitem
Esmé Wiegman-van Meppelen Scheppink (ChristenUnie)
Voorzitter. Mijn stemverklaring betreft de motie op stuk nr. 126. Bij de behandeling van de Crisis- en herstelwet is bij amendement een evaluatiebepaling opgenomen. Het getuigt van zorgvuldigheid om eerst de wet te evalueren en daarna pas conclusies te verbinden aan de evaluatie, over het al dan niet permanent maken van wetsonderdelen. De motie op stuk nr. 126, over een permanent karakter van de Crisis- en herstelwet, is naar de mening van mijn fractie overbodig. Daarom zullen wij tegen deze motie stemmen.
29 juni 2010 omstreeks 15:09 via Stemmingen MIRT - Link - Delen
Debatitem
Op verzoek van mevrouw Van Gent stel ik voor, haar motie (32123-A, nr. 121) van de agenda af te voeren.
Daartoe wordt besloten.
In stemming komt de motie-Wiegman-van Meppelen Scheppink/Van Gent (32123-A, nr. 116).
29 juni 2010 omstreeks 15:09 via Stemmingen MIRT - Link - Delen
Debatitem
Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van de SP, de PvdA, GroenLinks, D66, de PvdD, de ChristenUnie en de SGP voor deze motie hebben gestemd en de aanwezige leden van de overige fracties ertegen, zodat zij is verworpen.
![]()
Voor: GroenLinks, PvdA, SP, D66, ChristenUnie, PvdD, SGP (51%)
Tegen: CDA, VVD, Verdonk, PVV (49%)
Uitslag: Aangenomen
29 juni 2010 omstreeks 15:10 via Stemmingen MIRT - Link - Delen
Debatitem
In stemming komt de motie-Wiegman-van Meppelen Scheppink/De Rouwe (32123-A, nr. 117). Ik constateer dat deze motie met algemene stemmen is aangenomen.
![]()
Voor: CDA, GroenLinks, PvdA, SP, D66, VVD, ChristenUnie, PvdD, Verdonk, SGP, PVV (100%)
Tegen: - (0%)
Debatitem
In stemming komt de motie-Wiegman-van Meppelen Scheppink/Van Gent (32123-A, nr. 118). Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van de SP, de PvdA, GroenLinks, D66, de PvdD, de ChristenUnie, de SGP en het CDA voor deze motie hebben gestemd en de aanwezige leden van de overige fracties ertegen, zodat zij is aangenomen.
![]()
Voor: CDA, GroenLinks, PvdA, SP, D66, ChristenUnie, PvdD, SGP (74%)
Tegen: VVD, Verdonk, PVV (26%)
Debatitem
In stemming komt de motie-Van Gent c.s. (32123-A, nr. 120). Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van de SP, de PvdA, GroenLinks, D66 en de PvdD voor deze motie hebben gestemd en de aanwezige leden van de overige fracties ertegen, zodat zij is verworpen.
![]()
Voor: GroenLinks, PvdA, SP, D66, PvdD (45%)
Tegen: CDA, VVD, ChristenUnie, Verdonk, SGP, PVV (55%)
Uitslag: Verworpen
29 juni 2010 omstreeks 15:11 via Stemmingen MIRT - Link - Delen
Debatitem
In stemming komt de motie-Van Gent c.s. (32123-A, nr. 122). Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van de SP, de PvdA, GroenLinks, D66, de PvdD en de ChristenUnie voor deze motie hebben gestemd en de aanwezige leden van de overige fracties ertegen, zodat zij is verworpen.
![]()
Voor: GroenLinks, PvdA, SP, D66, ChristenUnie, PvdD (49%)
Tegen: CDA, VVD, Verdonk, SGP, PVV (51%)
Uitslag: Verworpen
29 juni 2010 omstreeks 15:11 via Stemmingen MIRT - Link - Delen
Debatitem
In stemming komt de motie-Sharpe (32123-A, nr. 123). Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van de VVD, de ChristenUnie, de SGP, het CDA en de PVV voor deze motie hebben gestemd en de aanwezige leden van de overige fracties ertegen, zodat zij is aangenomen.
![]()
Voor: CDA, VVD, ChristenUnie, SGP, PVV (54%)
Tegen: GroenLinks, PvdA, SP, D66, PvdD, Verdonk (46%)
29 juni 2010 omstreeks 15:12 via Stemmingen MIRT - Link - Delen
Debatitem
In stemming komt de motie-Jansen/Neppérus (32123-A, nr. 124). Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van de SP, de PvdA, GroenLinks, D66, de PvdD, de VVD, de ChristenUnie en de PVV voor deze motie hebben gestemd en de aanwezige leden van de overige fracties ertegen, zodat zij is aangenomen.
![]()
Voor: GroenLinks, PvdA, SP, D66, VVD, ChristenUnie, PvdD, PVV (75%)
Tegen: CDA, Verdonk, SGP (25%)
29 juni 2010 omstreeks 15:12 via Stemmingen MIRT - Link - Delen
Debatitem
In stemming komt de motie-De Rouwe c.s. (32123-A, nr. 126). Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van de VVD, de SGP, het CDA en de PVV voor deze motie hebben gestemd en de aanwezige leden van de overige fracties ertegen, zodat zij is aangenomen.
![]()
Voor: CDA, VVD, SGP, PVV (50%)
Tegen: GroenLinks, PvdA, SP, D66, ChristenUnie, PvdD, Verdonk (50%)
29 juni 2010 omstreeks 15:13 via Stemmingen MIRT - Link - Delen
Debatitem
In stemming komt de motie-Neppérus c.s. (32123-A, nr. 127). Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van de VVD, de SGP, het CDA en de PVV voor deze motie hebben gestemd en de aanwezige leden van de overige fracties ertegen, zodat zij is aangenomen.
![]()
Voor: CDA, VVD, SGP, PVV (50%)
Tegen: GroenLinks, PvdA, SP, D66, ChristenUnie, PvdD, Verdonk (50%)
29 juni 2010 omstreeks 15:13 via Stemmingen MIRT - Link - Delen
Debatitem
In stemming komt de motie-Neppérus/Aptroot (32123-A, nr. 128). Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van de PvdA, D66, de VVD, de SGP, het CDA en de PVV voor deze motie hebben gestemd en de aanwezige leden van de overige fracties ertegen, zodat zij is aangenomen.
![]()
Voor: CDA, PvdA, D66, VVD, SGP, PVV (79%)
Tegen: GroenLinks, SP, ChristenUnie, PvdD, Verdonk (21%)
29 juni 2010 omstreeks 15:14 via Stemmingen MIRT - Link - Delen
Debatitem
In stemming komt de gewijzigde motie-Dijkgraaf (32123-A, nr. ??, was nr. 129). Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van de PvdA, de VVD, de ChristenUnie, de SGP, het CDA en de PVV voor deze gewijzigde motie hebben gestemd en de aanwezige leden van de overige fracties ertegen, zodat zij is aangenomen.
![]()
Voor: CDA, PvdA, VVD, ChristenUnie, SGP, PVV (78%)
Tegen: GroenLinks, SP, D66, PvdD, Verdonk (22%)
29 juni 2010 omstreeks 15:14 via Stemmingen MIRT - Link - Delen
Debatitem
In stemming komt de motie-Dijksma/Wiegman-van Meppelen Scheppink (32123-A, nr. 130). Ik constateer dat de aanwezige leden van de fracties van de SP, de PvdA, GroenLinks, D66, de PvdD, de ChristenUnie, de SGP en het CDA voor deze motie hebben gestemd en de aanwezige leden van de overige fracties ertegen, zodat zij is aangenomen.
![]()
Voor: CDA, GroenLinks, PvdA, SP, D66, ChristenUnie, PvdD, SGP (74%)
Tegen: VVD, Verdonk, PVV (26%)
29 juni 2010 omstreeks 15:15 via Stemmingen MIRT - Link - Delen
Titel: Stemmingen MIRT
Omschrijving: Aan de orde zijn de stemmingen over moties, ingediend bij het debat over het MIRT.
Vergadering: Nummer (29 juni 2010)
Voorzitter: Gerdi Verbeet
Disclaimer: Uit deze ongecorrigeerde tekst mag niet worden geciteerd. Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Sprekers in dit debat:
“Ehm... waar zat dat knopje om een bonnetje uit te printen nou ook al weer?”
Wolq helpt om software en het web gebruiks-vriendelijker te maken, zodat uw klanten nooit meer hoeven te zoeken naar een bepaalde funtie. Ook bedenken wij innovatieve oplossingen, zoals Publitiek, voor complexe vraagstukken.
Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?